Friday, March 27, 2009

PEMILIHAN UMNO 2009


Menang dan kalah adat permainan. Masalahnya, siapa yang menang? Apakah pilihanraya parti satu permainan? Anda tentukan sendiri. Bagi saya senarai pemenang sudah dapat dijangka dari mula lagi. Dan hasilnya sememangnya seperti yang dijangkakan. Berikut merupakan senarai pendek perwakilan UMNO sesi baru.

Presiden
Datuk Seri Najib Razak
Timbalan Presiden
Tan Sri Muhyiddin Yassin
Naib Presiden
Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi
Datuk Seri Hishammuddin Hussein
Datuk Seri Mohd Shafie Apdal
Ketua Wanita
Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil
Ketua Pemuda
Khairy Jamaluddin
Ketua Puteri
Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin

Ada yang gembira, bakal mengadakan majlis kesyukuran, ada yang berdukacita, makan hati dengan keputusan pemilihan, namun masing-masing menyatakan redha dan akur dengan keputusan. Apa yang tersirat di hati, hanya Tuhan yang tahu.

Apa signifikannya saya menulis berkenaan isu ini? Sememangnya kerana ianya isu yang hangat! Dan seharusnya menjadi satu isu yang setiap daripada rakyat Malaysia perlu ketahui. Kerana apa? Kerana anda seharusnya sudah dapat membayangkan siapakah yang bakal mengisi jawatan Timbalan Perdana Menteri yang bakal dikosongkan tidak lama lagi.

Saya ingin tanya. Anda sokong siapa? Anda tanya saya? Saya tidak sokong siapa-siapa. Tetapi ada saya diingatkan, bukan oleh orang lain, tapi Abah saya:
"Antara hak pemimpin adalah kita doakan untuk dia mendapat hidayah inayah taufiq. Doakan supaya yang menyayangi ISLAM atau yang less evil diberi kemenangan"
Anda fikirkanlah.

No comments:

Post a Comment